Mercedes Ghistelinck

Vincent Yserbyt

Ledwall met woweffect

Vincent Yserbyt - “Met een Barco ledwall van twintig meter breed en bijna drie meter hoog mikken we in ons nieuwe filiaal in Kortrijk op een echt woweffect. Je wordt meteen in de wereld van Mercedes-Benz gezogen en ziet voertuigen levensgroot in hun natuurlijke omgeving. De omvang van het beeld heeft natuurlijk een enorme impact, maar ook de unieke beeldkwaliteit speelt op dat vlak een zeer grote rol. Op aanraden van onze expert Eydol kozen we daarom voor een uitvoering met een optimale en superieure kwaliteit. Die viel wat duurder uit, maar we zijn blij dat we hun advies volgden. Ze begrepen perfect welk effect we wilden bereiken en hebben ons daar zeer goed in ondersteund. Zelf hadden we aanvankelijk weinig kennis van de technologie die ze voorstelden, maar die bleek wél volledig compatibel met onze verwachtingen. Zowel op budgettair vlak als wat betreft toepassingsmogelijkheden.”

 

Autoshowroom van de toekomst

Met negen filialen – waarvan twee in Frankrijk en zeven in België – en een jaarlijkse verkoop van meer dan 5.000 nieuwe voertuigen is Ghistelinck de belangrijkste Mercedes-Benz-concessiehouder van ons land. Eind vorig jaar opende het bedrijf een gloednieuw filiaal in Kortrijk-Noord. Het werd een heus experience center waar je als bezoeker overrompeld wordt door indrukwekkende beelden en klankeffecten.  

Sector in evolutie

Technologische ontwikkelingen doen de autosector razendsnel evolueren. Voor een bedrijf als Ghistelinck is het dus van cruciaal belang om flexibel in te spelen op die snel veranderende markt. CEO Vincent Yserbyt: “We willen consumenten daarom aanspreken met mooie producten, gerichte marketingacties en met een showroom die tot de verbeelding spreekt. Uit cijfers blijkt dat het gemiddelde aantal showroombezoeken per nieuw verkocht voertuig in België daalt. Als mensen een van onze filialen binnenwandelen, moet het er dus meteen ‘op’ zijn.”

 

Hypermoderne technologie

Vincent Yserbyt - “Behalve de ledwall van Barco, installeerde Van Gils (nevenbedrijf Eydol) ook videowalls waarop we voertuigen kunnen projecteren volgens de configuratie die klanten kiezen. Daarmee leggen we de basis voor wat er ongetwijfeld aankomt. Zo’n videoprojectie geeft klanten een beeld van 360 graden van hun droomvoertuig, nog voor het voertuig geproduceerd en geleverd wordt. In een volgende fase zullen we ook voertuigen kunnen presenteren aan de hand van 3D-projecties. En via Google Earth zullen we ze ook kunnen tonen in hun natuurlijke omgeving, bijvoorbeeld op de oprit van je eigen woning. Deze technologie laat ons dus toe om tot mensen hun verbeelding te spreken, veel meer dan met een folder of brochure. Zo gebeurt het weleens dat klanten niet per se van plan waren een auto te kopen en na een bezoek aan onze showroom onverwacht overgaan tot een aankoop.”

 

 
Laurent Decavele

Ook interesse om uw business te boosten?

Onze professionals staan graag ter beschikking. Kom alles te weten over LED schermen, constructies, wetgeving!